اخبار مجالس و عروسی

ساخت وبلاگ

شرایط اجاره ماشین عروس، برای شب عروسی

باغ تالار شرق تهران

اخبار خودرو


مراسم عروسی، یکی از مهم ترین مراسم های زندگی هر شخص است. در این شب، اکثر مردم ترجیح میدهند از کرایه ماشین عروس استفاده کرده و شب عروسی خود را، تکمیل کنند.

شب عروسی، یک شب به یادماندنی برای تمام عزیزان می باشد. در این شب، برای داشتن یک فیلم عروسی خوب بهتر است ماشین عروس متمایز از ماشین مهمانان باشد. یکی از اقداماتی که می‌تواند به شدت روی کیفیت جشن عروسی تاثیر گذار باشد و نگاه تمامی افراد خانواده را به سوی خود جذب کند؛ ورود عروس و داماد با یک خودروی لوکس، با گل آرایی بسیار خاص است. در این میان، کرایه ماشین عروس به کمک شما می آید.

شرایط اجاره ماشین عروس، به چه صورت است؟

شما می توانید به راحتی، با توجه به بودجه مدنظر خود، از اجاره ماشین عروس استفاده کنید.

قبل از رنت ماشین عروس، شرایط شرکت اجاره خودرو مدنظر خود را بررسی کرده و پس از آماده سازی مدارک موردنیاز برای کرایه ماشین، خودرو خود را رزرو کنید و پس از تایید نهایی مسئولان بخش فروش شرکت اجاره اتومبیل، ماشین عروس خود را رنت کرده و شبی خاطره انگیز برای خود، رقم بزنید.

اجاره ماشین عروس، به صورت اقتصادی، لاکچری و کلاسیک می باشد. پس، تنوع زیادی برای رنت، وجود دارد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، شرایط کرایه ماشین در هر شرکت اجاره خودرویی متفاوت است.

شرکت اجاره خودرو سعادت رنت، شرایط بسیار آسانی برای رنت ماشین عروس، برای شما عزیزان درنظر گرفته است:

اجاره ماشین عروس با راننده
کرایه ماشین عروس بدون راننده
کرایه ماشین عروس با راننده

خیلی از مردم ترجیح میدهند، در روز عروسی خود، از اجاره خودرو با راننده استفاده کنید.

در کرایه خودرو عروس با راننده، نیازی به ارائه ضمانت خاصی نیست و کلیه مسئولیت ماشین عروس به عهده راننده می باشد.

اجاره ماشین عروس، به صورت 15 ساعت امکان پذیر است (از ساعت 9 صبح تا 12 شب). به ازای هر ساعت مازاد قبل از ساعت 9 صبح و بعد از ساعت 12شب ، اندک هزینه اضافی از شما دریافت خواهد شد.

شرایط اجاره ماشین عروس، برای شب عروسی

اجاره خودرو عروس بدون راننده

یکی از پرطرفدارترین اقدامات کرایه ماشین عروس، رنت خودرو عروس بدون راننده است.

در صورت اجاره ماشین عروس بدون راننده ، نماینده ای از این مجموعه پس از تحویل خودرو عروس تا پایان مراسم در خودرو دیگری همراه شما خواهد بود و پس از اتمام مراسم همزمان با تحویل اتومبیل، چک ضمانت را به شما بازمیگرداند.
درصورت خارج شدن از محدوده شهری تهران، اندک هزینه ای به عنوان عوارض خروجی از شهر تهران، از شما دریافت می شود.
برای کرایه ماشین عروس، نیازی به هیچ هزینه مازاد خارج از قرارداد نیست.
شما می توانید بدون هیچ نگرانی، خودرو دلخواه خود را به راحتی، با راننده و یا بدون راننده اجاره کرده و از رانندگی با آن، لذت ببرید.

شرایط اجاره ماشین عروس، برای شب عروسی

گل آرایی ماشین عروس

یکی از مهمترین بخش عروسی، گل آرایی ماشین عروس است.

شما می توانید پس از انتخاب خودرو خود، نحوه گل آرایی ماشین عروس خود را نیز انتخاب کرده و آلبوم عروسی خود را، تکمیل کنید.

شما می توانید از کارشناسان شرکت سعادت رنت برای انتخاب هارمونی رنگ و مدل گل آرایی مناسب با فصل ، نوع و رنگ خودرو مشاوره رایگان بگیرید و اتومبیل خود را با توجه به علاقه خود، گل آرایی کنید.

شرایط اجاره ماشین عروس، برای شب عروسی

با انتخاب ماشین عروس و گل آرایی مناسب، شما می توانید تصاویر و ویدیوهای عروسی خود را شیک تر و جذاب تر ثبت کنید و در نهایت لحظات بسیار زیبایی برای خود رقم زنید.

سالن عقد شیک پونک
 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 389 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 19:29

رزرو بهترین باغ تالار در تهران با تخفیفات ویژه

شش نکته در انتخاب باغ تالار

همشهری آنلاین

انجام مقدمات عروسی علاوه بر هیجان انگیز بودن ممکن است در برخی از موارد بسیار سخت و زمان‌بر باشد. یکی از مهم‌ترین امور در فراهم کردن مراسم عقد و عروسی رزرو بهترین تالار یا باغ تالار با شرایط هر فرد است.

 

باغ تالارهای زیادی برای برگزاری مراسم عروسی وجود دارند که زوج‌های جوان می‌توانند یکی از آنها را برای برگزاری این جشن باشکوه و به یادماندنی انتخاب نمایند.

همه زوج‌ها تمایل دارند این روز به‌یادماندنی به بهترین شرایط برگزار شود ازاین‌جهت یک برنامه‌ریزی مناسب و دقیق می‌تواند باعث شود تا استرس شما در مراسم عروسی کاهش‌یافته و در بهترین شرایط برای شما رقم بخورد که انتخاب باغ تالار در رأس امور قرار دارد.

باغ تالار

یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث شود تا به‌راحتی مجموعه دلخواه خود را بیابید استفاده از سایت تالارکده به نشانی است. این سایت با معرفی تالارها، باغ تالارها، سالن‌های عقد و دیگر خدمات دهندگانی عروسی کار شما را جهت یافتن مکان مناسب برای جشن عقد یا عروسی راحت نموده است. با جستجو در این سایت می‌توانید مکان مناسب و ایده آل خود را بر اساس نیاز، منطقه، سطح قیمت و دیگر معیارهای خود انتخاب نمایید.

برخی از این تالارها یا باغ تالارها تخفیفات ویژه‌ای را برای کاربران سایت تالارکده در نظر گرفته‌اند که این امر باعث می‌شود هزینه‌های شما جهت برگزاری مراسمی خوب و مناسب کاهش یابد.

شما می‌بایست مدت‌ها قبل از تاریخ مدنظر خود اقدام به برنامه‌ریزی برای جشن عروسی خود داشته باشید. این زمان ممکن است برای همه یکسان نباشد و برای برخی از افراد چند هفته یا برای بعضید چندین ماه به طول بیانجامد. اما بسیاری از کارشناسان و خدمات دهندگان مجالس بر این عقیده هستند که برنامه‌ریزی برای این جشن خاص به بهترین شکل حدوداً یک سال زمان می‌برد.

بهتر است یک سال قبل از برگزاری جشن عروسی توافقات اصلی انجام شود. در این مدت زوجین زمان لازم را دارند تا بهترین باغ تالار یا مکان ایده آل خود را بیابند و برای رزرو مجموعه دلخواه اقدام نمایند. درصورتی‌که تاریخ خاص مثل اعیاد مذهبی یا روزهای خاص مد نظرات است بهتر است در سریع‌ترین زمان تالار یا باغ عروسی دلخواه خود را رزرو نمایید. از سوی دیگر مذاکره با آتلیه عکاسی و انتخاب مکان و لوکیشن ایده آل برای عکاسی ممکن است زمان‌بر باشد. انتخاب یک آرایشگر حرفه‌ای و لباس عروس و دیگر امور زمان برو بوده و نیاز به‌وقت زیاد است.

چطور می توانید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید؟
در درجه اول سعی کنید به جدول زمان‌بندی خود پایبند باشید. می‌توانید از یک شرکت خدمات دهنده مجالس عروسی کمک بگیرید و بخش اصلی برنامه‌ریزی عروسی خود را به آنها بسپارید. آنها با در اختیار داشتن بهترین باغ تالارها و لوکیشن های مختلف کلی امور را به بهترین شکل رقم می‌زنند و استرس شما را نسبت به برگزاری یک مراسم جشن عقد یا عروسی در تالار یا محضر عقد مناسب آسوده می‌نمایند. اما درصورتی‌که بودجه کافی جهت این امر ندارید می‌توانید وب‌سایت تالارکده که چک‌لیست کارهای عروسی را به شما می‌دهند مراجعه کرده و برنامه‌ریزی داشته باشید.

باغ عروسی تالار تهران

در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک باغ تالار می‌پردازیم و دلیل این موضوع که چرا یک باغ برای مراسم عروسی مناسب است و چه نکاتی را باید رعایت نمود را موردبررسی قرار می‌دهیم.

فضاهای باز باغ تالار و لوکیشن های متعدد و زیبایی‌های طبیعی
طبیعت و فضای باز موجود در باغ تالار بسیار چشم‌نواز هستند. حسی که از طبیعت و گیاهان و منظره‌های سرسبز القا می‌شود با هیچ دیزاین و طراحی امروزی قابل قیاس نیست. این فضاها به‌صورت طبیعی دیزاین شده‌اند و با کمک اکسسوری های لوکس زیبایی بیشتری را در بر خواهند داشت. مهمانان شما هرگز در طول مراسم خسته نخواهند شد و از فضاهای تکراری مدرن در شهر دور شده و در این فضا لحظات خاص و زیبایی را سپری می‌نمایند.

روف گاردن ایده‌ای دیگر برای برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌تواند مراسم‌های عروسی و عقد خود را برگزار نمایید روف گاردن است. درصورتی‌که مراسم شما در فصول بهار و تابستان است استفاده از روف گاردن است. اگر مراسم شما یک جشن عقد است و تعداد مهمانان شما کم است بهتر است از سالن عقد روف گاردن استفاده نمایید. بادهای ملایم و پرتوهای نور خورشید، حس شادابی و ظرافت را به همراه خواهد داشت.

حال و هوای متفاوت در مراسم عروسی فضای باز باغ تالار
شاید بسیاری از زوج‌ها تمایل داشته باشند که مراسم عروسی آنها به شکل و شرایط خاص و متمایزی برگزار شود. استفاده از یک باغ تالار بهترین فرصت است برای اینکه خاطرات زیبا و خاصی را در این روز شیرین در اذهان مهمانان خود رقم بزنید. فضای خاص و بی‌نظیر باغ تالار با کمترین زحمت این حس را به مراسم شما می‌بخشد و باعث زیبایی‌های بیشتر مراسم شما می‌شود.

عروسی در بهترین باغ تالارهای تهران

در تهران فضاهای زیادی جهت برگزاری مراسم عروسی وجود دارد. باغ تالارها به دلیل وسعت و فضای سبز عموما در حومه تهران قراردارند. در حومه تهران، باغ تالارهای شهریار طرفداران زیادی را به خود اختصاص داهد است. از محدوده های اطراف تهران که باغ های زیادی را به خود اختصاص داده می توان به احمدآباد مستوفی نیز اشاره نمود.

ایرانی ها عاشق تفریح ​​هستند و یکی از چیزهایی که آنها را بسیار به وجد می آورد عروسی است. اما وقتی صحبت از سنت های عروسی می شود، ایرانی ها تشریفات زیادی دارند. با این حال، این سنت ها ممکن است از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد، اما بسیاری از مراحل یکسان هستند. مراسم عروسی در ایران سنت های زیادی دارد که خانواده ها باید به انجام آن توجه کنند. در این مقاله به صورت خلاصه این رسوم را بیان می کنیم.

بهترین باغ تالار

از خواستگاری تا عروسی

در همان مرحله اول خانواده داماد برای خواستگاری به خانه عروس می روند. با این حال، این شب خواستگاری ویژه سنت هایی دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. خانواده داماد باید با شیرینی و گل وارد خانه شوند. خانواده ها همدیگر را می شناسند و درباره آینده زوج جوان بحث می کنند. معمول است که فقط والدین و پسرشان برای خواستگاری یا گاهی با پدربزرگ و مادربزرگ نیز مراجعه می کنند. بسیاری از خانواده‌ها معتقدند که در مراسم خواستگاری یک بزرگ‌تر وجود دارد که از طرف خانواده داماد به نشانه احترام صحبت کند. در پایان، اگر پاسخ "بله" است، آن وقت است که کار واقعی شروع می شود. خانواده عروس خانواده داماد را به خانه خود دعوت می کنند تا در مورد ازدواج به طور جدی تر صحبت کنند. این مرحله بله برون نام دارد.

در مرحله دوم سنت های ازدواج افراد بیشتری دعوت می شوند. احتمالاً خاله‌ها و خاله‌های عروس و داماد در شب «بله برون» حضور دارند تا ببینند عزیزشان با چه کسی ازدواج می‌کند و درباره عروسی و آینده زوج صحبت کنند. در این سنت، مادر پسر انگشتری را به عنوان نماد تعهد به دختر می دهد.

بله برون یعنی "بله گرفتن قطعی از عروس خانم" است. «مهریه» از دیگر مواردی است که در این مهمانی به آن پرداخته خواهد شد. مهریه قولی است که داماد در صورت طلاق به عروس می دهد. معمولا مهریه از سکه های طلا یا خانه تشکیل شده است. هر دو خانواده بحث می کنند که چه تعداد سکه باید نوشته شود و چه چیز دیگری باید به عنوان یک برگه قانونی اضافه شود. این یک توافق بین خانواده ها است و باعث می شود خانواده عروس نسبت به آینده دخترشان احساس امنیت کنند.

تشریفات عروسی واقعی - دو نفر خواهند بود

در ایران دو مراسم معمول است. مراسم اول عقد نام دارد که در آن زوج جوان شرعاً زن و شوهر می شوند. این مراسم معمولا از ظهر تا شب برگزار می شود. آب میوه و شیرینی برای میهمانان سرو می شود و حداکثر ۵-۶ ساعت است. همچنین عاقد چند آیه از قرآن کریم را می خواند و از عروس می پرسد: آیا موافقید؟ سپس بعد از سه بار پرسیدن، عروس می گوید بله.

آوردن هدیه برای عروس به عنوان مهمان معمول است. این هدایا بیشتر شامل جواهرات طلا، پول یا سکه های طلا می شود. این مراسم مانند یک جشن نامزدی بزرگتر و رسمی تر است زیرا عروس و داماد اکنون به طور رسمی ازدواج کرده اند. با این حال، زندگی زناشویی از اینجا شروع نمی شود. در این مرحله فقط به هم نزدیک می شوند تا مدت بیشتری با هم باشند و برای مراسم عروسی واقعی آماده شوند.

عروسی – جایی که مرغ عشق ها سرانجام به خانه خود می روند

مراسم دوم، عروسی واقعی «عروسی» نام دارد. معمولا بعد از یک سال یا بیشتر از مراسم عقد برگزار می شود. حدود ساعت ۷ بعد از ظهر شروع می شود و بسته به نوع عروسی، مهمانان و فرهنگ خانواده ممکن است تا ساعات ابتدایی بامداد ادامه یابد. برخی از خانواده ها برای یک عروسی بزرگ با صدها نفر از جمله دوستان، خانواده ها و همکاران برنامه ریزی می کنند. آنها یک جشن بزرگ در تالار یا باغ تالار برگزار می کنند. اما برخی خانواده ها هستند که عروسی های کوچک را فقط با اقوام و دوستان نزدیک ترجیح می دهند. آنها برای یک مهمانی کوچک دور هم جمع می شوند.

دفتر عقد شیک شهرک غرب

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 16:45

جشن تولد خاص و متفاوت “مهران مدیری”

برگزاری جشن تولد در منزل


تصویری از مهران مدیری در کنار کیک بزرگی که برای جشن تولدش تدارک دیده شده در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش وقت صبح، عکسی جالب و دیدنی از جشن تولد مهران مدیری بازیگر و کارگردان مطرح ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که نظر کاربران را به خود جلب کرد.


پخش دور جدید مسابقه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری از شامگاه شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ از شبکه نسیم آغاز شد. در اولین قسمت از دور جدید این مسابقه، سیاوش مفیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به همراه تیم خود مهمان مهران مدیری بود.

 

مدیری در بخشی از مسابقه «دورهمی» از سیاوش مفیدی خواست تا ارزیابی خود را از اوضاع سینما و تلویزیون در شرایط فعلی بیان کند.

 

مفیدی در این خصوص اظهار کرد: همانطور که خود شما هم واقف هستید شرایط کار طی ۲ سال و نیم کرونایی برای سینما و تئاتر خیلی سخت بود و تئاتر در این شرایط خیلی بیشتر آسیب و لطمه دید. بچه های تلویزیونی کم و بیش کار کردند ولی بچه های تئاتر خیلی لطمه دیدند و سالن ها تعطیل شدند. امیدوارم اوضاع برای کار بچه ها بهتر شود.

 

مدیری نیز در ادامه سخنان مفیدی تصریح کرد: بازیگرانی که در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فعالیت می کنند در این مدت توانسته اند کارهایی بکنند، نه اینکه سخت نبوده، شرایط برای آن ها هم سخت بوده ولی بالاخره کارهایی انجام داده اند اما اهالی موسیقی و تئاتر نزدیک حدود ۳ سال از شرایط سخت کرونایی لطمه دیدند.
کرونا اهالی موسیقی و تئاتر را لطمه زد

 

کسی هم فکری برای اهالی تئاتر و موسیقی نکرد در حالی که می شد حمایت کرد ولی کسی کاری انجام نداد. امیدوارم این اوضاع بگذرد و شرایط برای همه درست شود.

 

مهران مدیری در دومین قسمت دور جدید مسابقه «دورهمی» هم پذیرای میرطاهر مظلومی بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نمایش های رادیویی بود که به همراه تیم خود در این مسابقه حضور پیدا کرد.

 

مدیری از میرطاهر مظلومی نیز خواست تا ارزیابی خود از وضعیت تولیدات تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را بیان کند و میرطاهر مظلومی نیز به نیاز تولید آثار فاخر در عرصه شبکه نمایش خانگی و تولیدات هنری در این حوزه ها اشاره کرد.

دفتر ازدواج شیک غرب تهران

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 351 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 16:35

10 سوال مهم که باید از کیترینگ مراسم و آشپز عروسی خود بپرسید

 

بهترین تشریفات مجالس تهران

بعد از پیدا کردن یک مکان رویایی برای برگزاری مراسم عروسیتان، نوبت رسیدگی به سایر جزئیات مانند استخدام یک آشپز عروسی حرفه‌‍ای و باتجربه فرا می‌رسد. کیترینگ مراسم عروسی مسئول تهیه و سرو غذا برای مهمانان حاضر در سالن است و همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین ارکان یک مراسم عروسی باشکوه، نحوه پذیرایی از حضار است زیرا غذا و نوشیدنی نقش مهمی در لذت بردن مهمانان حاضر در تالار عروسی یا سالن عقد دارد.


10 سوال مهم که باید از کیترینگ مراسم و آشپز عروسی خود بپرسید
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا بعد از پیدا کردن یک مکان رویایی برای برگزاری مراسم عروسیتان، نوبت رسیدگی به سایر جزئیات مانند استخدام یک آشپز عروسی حرفه‌‍ای و باتجربه فرا می‌رسد. کیترینگ مراسم عروسی مسئول تهیه و سرو غذا برای مهمانان حاضر در سالن است و همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین ارکان یک مراسم عروسی باشکوه، نحوه پذیرایی از حضار است زیرا غذا و نوشیدنی نقش مهمی در لذت بردن مهمانان حاضر در تالار عروسی یا سالن عقد دارد. به علاوه بخش زیادی از بودجه‌ای که برای مراسمتان در نظر گرفته‌اید، صرف همین بخش خواهد شد. بنابراین انتخاب آشپز برای مراسم عروسی نمی‌تواند یک تصمیم ساده و بی اهمیتی باشد.

اگر شما بهترین تالار یا بهترین محضر عقد با سالن اختصاصی را از نظر زیبایی و دیگر معیارهای خود انتخاب نمایید ولی کیفیت غذای مناسبی اراپه ندهید، قطعا رظایت مهمانان شما تامین نشده و ممکن است کلیه زحمات شما زیر سوال رود.

زمانیکه در حال تحقیق و پرس وجو برای یافتن یک آشپز ماهر و کیترینگ حرفه‌ای هستید باید به خاطر داشته باشید که نه تنها غذای تهیه شده باید خوش عطر و طعم باشد بلکه برای گارنیش و تزئین آن نیز باید وقت و سلیقه کافی صرف شود. البته مدیریت نحوه زمان و نظم در پذیرایی از مهمانان عروسی نیز بر عهده تیم کیترینگ و آشپز عروسی است.

برای کمک به ساده‌تر کردن فرآیند یک آشپز عروسی مناسب، در ادامه مقاله فهرستی از سوالاتی که باید قبل از امضای قرارداد از تیم کیترینگ و آشپز عروسیتان بپرسید، آورده شده است. اگر در آستانه برگزاری مراسم عروسیتان هستید، خواندن این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد.

مراسم تالار عروسی عقد شام

سوالات مهمی که باید قبل از عقد قرارداد از کیترینگ و یا آشپز مراسم عروسی بپرسید:
آیا آشپز و تیم کیترینگ در تاریخ برگزاری مراستان، وقت خالی داشته و در دسترس هستند؟
اولین سوالی که قبل از توافق باید از آشپز مراسم پرسیده شود، داشتن وقت آزاد در روز مراسم شما است. در واقع لازم اسن مطمئن شوید که در تاریخ مراسم شما، تیم کیترینگ تمام وقت در اختیار شما باشند و با زوج دیگری قرارداد نبسته باشند. به این ترتیب خدماتی که می‌توانند به شما ارائه دهند کیفیت بیشتری خواهد داشت و احتمال وجود کم و کاست در نحوه طبخ و سرو غذا به حداقل خواهد رسید.

پیشنهاد ما برای بازدید از : باغ تالارهای چیتگر

سوابق و رزومه آشپز و تیم کیترینگ منتخب را بررسی کنید.
ارزیابی عملکرد یک آشپز تنها با بررسی رزومه و سوابق و مشاهده میزان رضایت سایر مشتریان امکان پذیر خواهد بود. خوش قولی تیم خدمات‌دهنده نیز یکی از فاکتورهای مهمی است که نباید از آن غافل شوید. بنابراین از پرسش در مورد سوابق و رزومه آشپز امتناع نکنید. از او بپرسید که تا کنون برای چه تعداد مراسم آشپزی کرده است؟ چه برنامه و نقشه‌ای برای طبخ غذا و نحوه سرو آن در مراسم عروسی شما دارد؟ از آنجایی که خواندن منوی غذا هیچ ایده‌ای در مورد طعم و نحوه سرو آن به شما نخواهد داد، بهتر است از تیم کیترینگ بخواهید عکس و تصاویر غذاهای پخته شده توسط آشپزشان در مراسم‌های گذشته را به شما نشان دهند تا مطمئن شوید که از لحاظ ظاهری با سبک و سلیقه شما همخوانی دارد.

عکاسی عروسی سلف سرویس

پیشنهاد ما برای بازدید از : عکاسی عروس

از تیم کیترینگ در مورد نوع خدماتی که برای تهیه و سرو غذا ارائه می‌دهند، پرس و جو کنید:
فرقی نمی‌کند که چه نوع غذایی در مراسم عروسیتان سرو می‌شود. چه منوی منتخب شما غذای سنتی باشد و چه غذاهای فرنگی، سرویس و خدماتی که ارائه می‌شود باید با حال و هوا و سبک و سیاق مراسمتان هماهنگ باشد و انتظارات شما را برآورده کند.

آیا تیم کیترینگ عروسی به جز تهیه و سرو غذا، سایر خدمات نظیر تهیه ظروف و میز و صندلی را نیز بر عهده می‌گیرد؟
علاوه بر طبخ و سرو غذا، پذیرایی از مهمانان عروسی بدون اجاره سایر لوازم شامل میز، صندلی، رومیزی، دکوراسیون میز، ظروف سرو و ... امکان‌پذیر نیست. در برخی مواقع تالار یا باغ تالار وظیفه تهیه این لوازم را برعهده می‌گیرد اما گاهاً دیده شده است که تالارها هیچ مسئولیتی در این قبال نمیپذیرند. در چنین شرایطی تیم تشریفات و یا تیم کیترینگ مراسم باید بتوانند اقلام فوق را تهیه کنند. بنابراین بهتر است قبل از عقد قرارداد با آشپز مراسمتان، موضوعات این چنینی را مطرح کنید.

در مورد بسته پیشنهادی و خدماتی که در آن گنجانده شده است و همینطور هزینه‌های اضافی با آشپز مراسم صحبت کنید.
در هنگام گفتگو و مذاکره با آشپز مراسم عروسی، شفافیت طرفین بسیار حائز اهمیت است. ممکن است گاهی اوقات در بسته‌های خدماتی تیم‌های کیترینگ مراسم، گزینه‌هایی وجود داشته باشد که از قبل با شما هماهنگ نشده و مستلزم پرداخت هزینه‌های اضافی است. بنابراین بهتر است پیش از بستن قرارداد با آشپز عروسی، جزئیات آن را با دقت بخوانید و سوالات احتمالی پیش‌آمده را از او بپرسید. به‌عنوان مثال ممکن است در منوی پیشنهادی آنها آپشن‌هایی مانند پیش‌غذا، نوشیدنی‌های خاص و خدمات دیگری وجود داشته باشد که شما بودجه‌ای برای دریافت خدمات این چنینی در نظر نگرفته باشید. بنابراین حتماً باید در اینباره به طور شفاف گفتگو و مذاکره کنید.

از آشپز در مورد امکان تست طعم غذا قبل از مراسم پرس و جو کنید:
اگر بتوانید دستپخت آشپز عروسیتان را قبل از مراسم بچشید، با خیال راحت‌تری می‌توانید با او همکاری کنید. از این رو چشیدن طعم غذا می‌تواند بسیار کمک‌کننده و تاثیرگذار باشد. با این کار می‌توانید از حجم هر پرس، تزئین غذا و ... نیز مطلع شوید. حتماً مطمئن شوید که آیا طعم غذایی که قرار است در مراسمتان سرو شود مشابه غذایی است که تست کرده‌اید یا خیر. البته ممکن است امکان تست کردن طعم غذا با هزینه اضافی همراه باشد، بنابراین قبل از تست حتماً در مورد هزینه آن با تیم کیترینگ صحبت کنید.

سوالات خود در مورد تعداد کارکنان و پرسنل خدماتی تیم آشپزی و سرو غذا در تالار را بپرسید:
کارکنان و پرسنل تیم کیترینگ عروسی بخش نقش مهمی در کیفیت پذیرایی از مهمانان برعهده دارند؛ زیرا در تمام طول مراسم باید پاسخگوی نیازهای مهمانان و حاضرین در تالار عروسی باشند. سوالات مهمی که باید در اینباره بپرسید شامل این موارد است: آیا پرسنل تیم آشپزی و سرو غذا به درستی آموزش دیده اند و تجربه کافی در این زمینه دارند؟ طرح، رنگ و مدل لباس فرم کارکنان حاضر در تالار جهت پذیرایی از مهمانان چگونه است؟ چه تعداد پرستل جهت پذیرایی در سالن حضور دارند و چه تعداد در آشپزخانه خواهند بود؟ همانطور که می‌دانید هر چه تعداد پرسنل بیشتر باشد پاسخگویی به نیاز مهمان‌ها نیز بهتر انجام خواهد شد.

نحوه سرو غذا در روز برگزاری مراسم عروسی چگونه است؟
بسته به تیم کیترینگ استخدامی، ممکن است آشپز عروسی غذا را در محل برگزاری مراسم یعنی آشپزخانه تالار یا باغ تالار آماده کند و یا ممکن است غذا در محل دیگری تهیه و سپس به سالن عروسی جهت سرو منتقل شود. در صورتی که آشپز تصمیم دارد غذا را در محل تالار بپزد، نیاز است از قبل با مدیر تالار هماهنگ کنید تا امکانات لازم مانند آب، اجاق گاز، وسایل بهداشتی و ... را برای آشپزی فراهم کند. بنابراین حتماً در طول مصاحبه با آشپز عروسی به این موضوع بپردازید.

آیا منوی غذایی ثابت است و یا امکان سفارش منوی اختصاصی وجود دارد؟
ممکن است شما و همسرتان ایده و چشم‌انداز خاصی در مورد شام عروسیتان در ذهن داشته باشید، در این صورت حتماً باید آن را با آشپز مراسمتان در میان بگذارید. اکثر تیم‌های کیترینگ مراسم عروسی قابلیت تغییر در منو بر اساس سبک و سلیقه عروس و داماد را دارند. به عنوان مثال امکان ارائه منوی سلف سرویس، غذای ویژه کودکان، طبخ غذای سفارشی خارج از منو و یا انتخاب غذا بر اساس ذائقه مهمانان از جمله خدماتی است که برخی از آشپزها به مشتریانشان ارائه می‌دهند.

آیا تیم آشپزی یا کیترینگ مجوز فعالیت و بیمه دارند؟
اگرچه پرداختن به جنبه‌های قانونی مراسم عروسی بخش جذابی نیست، اما باید به آن بپردازید و از بررسی مفاد قانونی غافل نشوید. از کیترینگ یا آشپز عروسی بپرسید که آیا مجوز قانونی برای کار و بیمه دارد یا خیر. با این کار در صورت هر گونه حادثه غیرمنتظره‌ای هیچ گونه مسئولیتی متوجه شما نخواهد بود.

علاوه بر سوالات مطرح شده در بالا، بهتر است در مورد برخی موارد جزئی‌تر نیز اطلاعات لازم را از تیم کیترینگ و آشپزی عروسیتان جویا شوید. به عنوان مثال:

محبوب‎‌ترین غذای منوی تیم کیترینگ چیست؟
آیا هزینه دریافت شده با افزایش یا کاهش تعداد مهمانان تغییر خواهد کرد؟
چه زمانی باید تیم آشپزی را از انتخاب نهایی منو مطلع کنید؟
چه زمانی باید تعداد نهایی مهمان‌ها را به تیم کیترینگ اعلام کنید؟
مواد اولیه غذایی را از کجا تهیه می‌کنند و کیفیت و محل نگهداری آن چگونه است؟
مقدار غذای سرو شده برای هر نفر چقدر است؟
با باقی مانده غذاها چکار می‌کنند؟ آیا غذای اضافی به صاحب مراسم تحویل داده می‌شود یا خیر؟
آیا تیم کیترینگ عروسی سفارش کیک عروسی را قبول می‌کنند یا خیر؟
در صورتیکه امکان تهیه کیک توسط تیم کیترینگ وجود ندارد، آیا مسئولیت برش و سرو آن را برعهده می‌گیرد؟
آیا امکان انتخاب مدل میز و صندلی پذیرایی و رنگ رومیزی و سایر تزئینات میز وجود دارد؟
قوانین کنسلی تیم کیترینگ چگونه است؟
نحوه پرداخت هزینه تیم آشپزی به چه صورت است؟ آیا هزینه به طور کامل باید پرداخت شود یا امکان پیش پرداخت و قسط بندی وجود دارد؟

گل فروشی پونک

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 342 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 20:42

رزرو بهترین باغ تالار در تهران با تخفیفات ویژه

بهترین باغ تالار تهران

همشهری آنلاین

انجام مقدمات عروسی علاوه بر هیجان انگیز بودن ممکن است در برخی از موارد بسیار سخت و زمان‌بر باشد. یکی از مهم‌ترین امور در فراهم کردن مراسم عقد و عروسی رزرو بهترین تالار یا باغ تالار با شرایط هر فرد است.


باغ تالارهای زیادی برای برگزاری مراسم عروسی وجود دارند که زوج‌های جوان می‌توانند یکی از آنها را برای برگزاری این جشن باشکوه و به یادماندنی انتخاب نمایند.

همه زوج‌ها تمایل دارند این روز به‌یادماندنی به بهترین شرایط برگزار شود ازاین‌جهت یک برنامه‌ریزی مناسب و دقیق می‌تواند باعث شود تا استرس شما در مراسم عروسی کاهش‌یافته و در بهترین شرایط برای شما رقم بخورد که انتخاب باغ تالار در رأس امور قرار دارد.

باغ تالار

یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث شود تا به‌راحتی مجموعه دلخواه خود را بیابید استفاده از سایت تالارکده به نشانی است. این سایت با معرفی تالارها، باغ تالارها، سالن‌های عقد و دیگر خدمات دهندگانی عروسی کار شما را جهت یافتن مکان مناسب برای جشن عقد یا عروسی راحت نموده است. با جستجو در این سایت می‌توانید مکان مناسب و ایده آل خود را بر اساس نیاز، منطقه، سطح قیمت و دیگر معیارهای خود انتخاب نمایید.

برخی از این تالارها یا باغ تالارها تخفیفات ویژه‌ای را برای کاربران سایت تالارکده در نظر گرفته‌اند که این امر باعث می‌شود هزینه‌های شما جهت برگزاری مراسمی خوب و مناسب کاهش یابد.

شما می‌بایست مدت‌ها قبل از تاریخ مدنظر خود اقدام به برنامه‌ریزی برای جشن عروسی خود داشته باشید. این زمان ممکن است برای همه یکسان نباشد و برای برخی از افراد چند هفته یا برای بعضید چندین ماه به طول بیانجامد. اما بسیاری از کارشناسان و خدمات دهندگان مجالس بر این عقیده هستند که برنامه‌ریزی برای این جشن خاص به بهترین شکل حدوداً یک سال زمان می‌برد.

بهتر است یک سال قبل از برگزاری جشن عروسی توافقات اصلی انجام شود. در این مدت زوجین زمان لازم را دارند تا بهترین باغ تالار یا مکان ایده آل خود را بیابند و برای رزرو مجموعه دلخواه اقدام نمایند. درصورتی‌که تاریخ خاص مثل اعیاد مذهبی یا روزهای خاص مد نظرات است بهتر است در سریع‌ترین زمان تالار یا باغ عروسی دلخواه خود را رزرو نمایید. از سوی دیگر مذاکره با آتلیه عکاسی و انتخاب مکان و لوکیشن ایده آل برای عکاسی ممکن است زمان‌بر باشد. انتخاب یک آرایشگر حرفه‌ای و لباس عروس و دیگر امور زمان برو بوده و نیاز به‌وقت زیاد است.

چطور می توانید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید؟
در درجه اول سعی کنید به جدول زمان‌بندی خود پایبند باشید. می‌توانید از یک شرکت خدمات دهنده مجالس عروسی کمک بگیرید و بخش اصلی برنامه‌ریزی عروسی خود را به آنها بسپارید. آنها با در اختیار داشتن بهترین باغ تالارها و لوکیشن های مختلف کلی امور را به بهترین شکل رقم می‌زنند و استرس شما را نسبت به برگزاری یک مراسم جشن عقد یا عروسی در تالار یا محضر عقد مناسب آسوده می‌نمایند. اما درصورتی‌که بودجه کافی جهت این امر ندارید می‌توانید وب‌سایت تالارکده که چک‌لیست کارهای عروسی را به شما می‌دهند مراجعه کرده و برنامه‌ریزی داشته باشید.

باغ عروسی تالار تهران

در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک باغ تالار می‌پردازیم و دلیل این موضوع که چرا یک باغ برای مراسم عروسی مناسب است و چه نکاتی را باید رعایت نمود را موردبررسی قرار می‌دهیم.

فضاهای باز باغ تالار و لوکیشن های متعدد و زیبایی‌های طبیعی
طبیعت و فضای باز موجود در باغ تالار بسیار چشم‌نواز هستند. حسی که از طبیعت و گیاهان و منظره‌های سرسبز القا می‌شود با هیچ دیزاین و طراحی امروزی قابل قیاس نیست. این فضاها به‌صورت طبیعی دیزاین شده‌اند و با کمک اکسسوری های لوکس زیبایی بیشتری را در بر خواهند داشت. مهمانان شما هرگز در طول مراسم خسته نخواهند شد و از فضاهای تکراری مدرن در شهر دور شده و در این فضا لحظات خاص و زیبایی را سپری می‌نمایند.

روف گاردن ایده‌ای دیگر برای برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌تواند مراسم‌های عروسی و عقد خود را برگزار نمایید روف گاردن است. درصورتی‌که مراسم شما در فصول بهار و تابستان است استفاده از روف گاردن است. اگر مراسم شما یک جشن عقد است و تعداد مهمانان شما کم است بهتر است از سالن عقد روف گاردن استفاده نمایید. بادهای ملایم و پرتوهای نور خورشید، حس شادابی و ظرافت را به همراه خواهد داشت.

حال و هوای متفاوت در مراسم عروسی فضای باز باغ تالار
شاید بسیاری از زوج‌ها تمایل داشته باشند که مراسم عروسی آنها به شکل و شرایط خاص و متمایزی برگزار شود. استفاده از یک باغ تالار بهترین فرصت است برای اینکه خاطرات زیبا و خاصی را در این روز شیرین در اذهان مهمانان خود رقم بزنید. فضای خاص و بی‌نظیر باغ تالار با کمترین زحمت این حس را به مراسم شما می‌بخشد و باعث زیبایی‌های بیشتر مراسم شما می‌شود.

عروسی در بهترین باغ تالارهای تهران

در تهران فضاهای زیادی جهت برگزاری مراسم عروسی وجود دارد. باغ تالارها به دلیل وسعت و فضای سبز عموما در حومه تهران قراردارند. در حومه تهران، باغ تالارهای شهریار طرفداران زیادی را به خود اختصاص داهد است. از محدوده های اطراف تهران که باغ های زیادی را به خود اختصاص داده می توان به احمدآباد مستوفی نیز اشاره نمود.

ایرانی ها عاشق تفریح ​​هستند و یکی از چیزهایی که آنها را بسیار به وجد می آورد عروسی است. اما وقتی صحبت از سنت های عروسی می شود، ایرانی ها تشریفات زیادی دارند. با این حال، این سنت ها ممکن است از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد، اما بسیاری از مراحل یکسان هستند. مراسم عروسی در ایران سنت های زیادی دارد که خانواده ها باید به انجام آن توجه کنند. در این مقاله به صورت خلاصه این رسوم را بیان می کنیم.

بهترین باغ تالار

از خواستگاری تا عروسی

در همان مرحله اول خانواده داماد برای خواستگاری به خانه عروس می روند. با این حال، این شب خواستگاری ویژه سنت هایی دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. خانواده داماد باید با شیرینی و گل وارد خانه شوند. خانواده ها همدیگر را می شناسند و درباره آینده زوج جوان بحث می کنند. معمول است که فقط والدین و پسرشان برای خواستگاری یا گاهی با پدربزرگ و مادربزرگ نیز مراجعه می کنند. بسیاری از خانواده‌ها معتقدند که در مراسم خواستگاری یک بزرگ‌تر وجود دارد که از طرف خانواده داماد به نشانه احترام صحبت کند. در پایان، اگر پاسخ "بله" است، آن وقت است که کار واقعی شروع می شود. خانواده عروس خانواده داماد را به خانه خود دعوت می کنند تا در مورد ازدواج به طور جدی تر صحبت کنند. این مرحله بله برون نام دارد.

در مرحله دوم سنت های ازدواج افراد بیشتری دعوت می شوند. احتمالاً خاله‌ها و خاله‌های عروس و داماد در شب «بله برون» حضور دارند تا ببینند عزیزشان با چه کسی ازدواج می‌کند و درباره عروسی و آینده زوج صحبت کنند. در این سنت، مادر پسر انگشتری را به عنوان نماد تعهد به دختر می دهد.

بله برون یعنی "بله گرفتن قطعی از عروس خانم" است. «مهریه» از دیگر مواردی است که در این مهمانی به آن پرداخته خواهد شد. مهریه قولی است که داماد در صورت طلاق به عروس می دهد. معمولا مهریه از سکه های طلا یا خانه تشکیل شده است. هر دو خانواده بحث می کنند که چه تعداد سکه باید نوشته شود و چه چیز دیگری باید به عنوان یک برگه قانونی اضافه شود. این یک توافق بین خانواده ها است و باعث می شود خانواده عروس نسبت به آینده دخترشان احساس امنیت کنند.

تشریفات عروسی واقعی - دو نفر خواهند بود

در ایران دو مراسم معمول است. مراسم اول عقد نام دارد که در آن زوج جوان شرعاً زن و شوهر می شوند. این مراسم معمولا از ظهر تا شب برگزار می شود. آب میوه و شیرینی برای میهمانان سرو می شود و حداکثر ۵-۶ ساعت است. همچنین عاقد چند آیه از قرآن کریم را می خواند و از عروس می پرسد: آیا موافقید؟ سپس بعد از سه بار پرسیدن، عروس می گوید بله.

آوردن هدیه برای عروس به عنوان مهمان معمول است. این هدایا بیشتر شامل جواهرات طلا، پول یا سکه های طلا می شود. این مراسم مانند یک جشن نامزدی بزرگتر و رسمی تر است زیرا عروس و داماد اکنون به طور رسمی ازدواج کرده اند. با این حال، زندگی زناشویی از اینجا شروع نمی شود. در این مرحله فقط به هم نزدیک می شوند تا مدت بیشتری با هم باشند و برای مراسم عروسی واقعی آماده شوند.

عروسی – جایی که مرغ عشق ها سرانجام به خانه خود می روند
 

مراسم دوم، عروسی واقعی «عروسی» نام دارد. معمولا بعد از یک سال یا بیشتر از مراسم عقد برگزار می شود. حدود ساعت ۷ بعد از ظهر شروع می شود و بسته به نوع عروسی، مهمانان و فرهنگ خانواده ممکن است تا ساعات ابتدایی بامداد ادامه یابد. برخی از خانواده ها برای یک عروسی بزرگ با صدها نفر از جمله دوستان، خانواده ها و همکاران برنامه ریزی می کنند. آنها یک جشن بزرگ در تالار یا باغ تالار برگزار می کنند. اما برخی خانواده ها هستند که عروسی های کوچک را فقط با اقوام و دوستان نزدیک ترجیح می دهند. آنها برای یک مهمانی کوچک دور هم جمع می شوند.

گل فروشی ستارخان

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 357 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 19:28

برگزاری مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟

دی جی عروسی

هراز نیوز

ماه محرم و صفر برای شیعیان اهمیت زیادی دارد و به دلیل احترام به اهل بیت (ع) در این ماه مراسمات شادی و سرور مانند عقد و عروسی برگزار نمی کنند.

عقد و عروسی در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟
محرم و صفر دو ماه قمری است در بین شیعیان از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و مردم در این دو ماه که ماه های حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام هستند از برگزاری مراسم سرور و شادی اجتناب می کنند. یکی از این مراسمات شادی و سرور برگزاری جشن عروسی و نامزدی است .

درست است که ازدواج سنت پسندیده ای است که رسول اکرم درباره آن سفارشات فراوانی کرده است اما بهتر است مراسمات ازدواج ، عقد و نامزدی را در دوماه محرم و صفر انجام ندهیم و هتک حرمت نکنیم. اما آیا برگزاری مراسم ازدواج و عقد در ماه محرم و صفر مشکل شرعی دارد؟

عقد و عروسی در ماه محرم

عقد و عروسی در ماه محرم حرام است یا نه؟
آیا مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر حرام است؟
عقد و ازدواج در این دو ماه حرام نیست و اگر موجب معصیت و هتک حرمت امام حسین و یارانش نشود مانعی ندارد ولی بهتر است زمانی را برای این کارها در نظر بگیرد که با روزهای عزاداری و اندوه تلاقی نداشته باشد و در صورت امکان این مراسم را به تعویق بیاندازند و بعد از این دو ماه برگزار کنند زیرا هیچ نوع برکتی در آن نیست .

مراسم عقد و عروسی در ماه محرم

نداشتن برکت در زندگی با برگزاری عقد و عروسی در ماه محرم
حکم برگزاری مراسم نامزدی در ماه محرم و صفر
دو نکته ی مهم در گرفتن عقد وعروسی در ماه محرم

مسئله اول درباره تاخیر انداختن ازدواج در دو ماه محرم و صفر این است که ممکن است تاخیر ازدواج سبب شود که دو جوان دچار گناه شوند و نتوانند تحمل نمایند . در این صورت بهتر است یک عقد محرمیت بین آن ها خوانده شود و بعد از این دو ماه مراسم خود را برگزار کنند.

دومین مسئله این است که اگر ازدواج را در این ماه ها به تعویق بیاندازیم ممکن است بعد از این دو ماه نیز به علت فوت بستگان ازدواج تا مدت ها به تاخیر افتد و در صورتی که اقواممان پشت سر هم از دنیا بروند ممکن است بتوانیم مراسم ازدواج را بعد از سال ها برگزار کنیم اما در این مورد باز هم بهتر است محرمیت صورت گیرد اما مراسم ازدواج بعد از این دو ماه برگزار شود.

گرفتن عقد و عروسی در ماه محرم

خواندن عقد محرمیت در ماه محرم و صفر
آیا ازدواج یا مراسم عقد در این دو ماه اشکال شرعی دارد و حرام است؟
اکثر مراجع تقلید بر این نظر هستند که اگر در نوع برگزاری مراسم عقد و ازدواج معصیت صورت نگیرد و حرمت سید شهیدان حفظ شود ، اشکال ندارد اما بهتر است از انجام این گونه مراسم در ایام عزا و حزن اهل بیت علیهم السلام اجتناب شود و برگزاری این مراسمات را به بعد از این دو ماه موکول کنیم.

در مورد تاخیر انداختن عروسی در این دو ماه، اگر دو جوان به گناه بیافتند واجب است که بدون حرمت شکنی و معصیت نمودن این مراسم انجام گردد و بهتر است دهه عاشورا و دهه اربعین به عزاداری بپردازند و مراسم خود را در این روزها انجام ندهند.

اشکال شرعی ازدواج در ماه محرم و صفر

هتک حرمت اهل بیت با برگزاری عقد و عروسی در ماه محرم
در دو ماه محرم و صفر مصیبت های زیادی بر اهل بیت ما وارد شده است و در این دو ماه امام حسین و یاران باوفایش به شهادت رسیده اند و خانواده آن ها به اسارت در آمده اند و همچنین در ماه صفر که ماه حزن و اندوه است پیامبر عالیقدر ما به دیار حق شتافته و امام حسن (ع) کریم اهل بیت شیعیان را ترک نموده و به شهادت رسیده است و همچنین امام رضا ضامن آهو که افتخار مشهد و ما ایرانیان است در این ایام به شهادت رسیده است ، به نظر شما می شود در چنین ایامی که هزاران مصیبت بر امامان ما وارد شده سور و سات عروسی را برپا نمود ؟ پس بهتر است در این دو ماه حرمت امامان خود را حفظ کنیم و مراسمات شادی خود را به تاخیر اندازیم و اگر در برگزاری این مراسمات عجله ای داشتیم آن را بدون حرمت شکنی برگزار کنیم.

حکم عروسی در ماه محرم و صفر

عقد و عروسی در ماه محرم جایز نیست
امام صادق (علیه السلام) می فرماید:شیعتنا جزء منا، خلقوا من فضل طینتنا، یسوؤهم ما یسوؤنا و یسرهم ما یسرنا.

شیعیان جزئی از ما هستند. از اضافه نور ما آفریده شده اند. آنچه که ما را ناراحت کند، شیعیان ما را هم ناراحت می کند و آنچه که ما را شادمان کند، موجب شادمان شیعیان ماست.

مطابق نظر آیت الله خامنه ای

پرسش: حکم برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام محرم و صفر و دیگر ایام عزاداری ائمهی معصومین علیهم السّلام چه حکمی دارد؟

پاسخ: مجرد انجام عقد در ایام عزاداری فینفسه منعی ندارد، ولی برگزاری مجالس جشن و انجام کارهایی که موجب هتک و بیحرمتی گردد، در خصوص ایام عزا جایز نبوده و حرام است.

گل فروشی غرب تهران

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 17:06

گزارشی از غفلت متولیان فرهنگی استان قزوین ؛
شهر با فرهنگ مینودری میزبان دی‌جی زنانه در مجالس مختلط!/ در دل شهر چه می‌گذرد؟!


دی جی مجالس

اگر اهل گشت و گذار در شبکه‌های مجازی به خصوص اینستاگرام باشید حتما در صفحه‌ی جستجوی خود با کلیپ‌های دختران جوان دهه‌ی هفتادی که علاوه بر اجرای موسیقی، دستی هم بر خوانندگی دارند روبرو شده‌اید.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ اگر اهل گشت و گذار در شبکه‌های مجازی به خصوص اینستاگرام باشید حتما در صفحه‌ی جستجوی خود با کلیپ‌های دختران جوان دهه‌ی هفتادی که علاوه بر اجرای موسیقی، دستی هم بر خوانندگی دارند روبرو شده‌اید.

دختران جوانی که این روزها آوازشان به گوش کشور می‌رسد و تصاویر و کلیپ‌هایشان در معرض دید مردم قرار می‌گیرد ماجرای تازه‌ای از فرهنگ‌ غرب است که از مرزهای ایران عبور کرده و درمیان روزمرگی‌ها جا خوش کرده‌است.

در همین پیگیری‌ها و جستجوی شبکه‌های مجازی چشممان به صفحه‌ی اولین دی‌جی زن استان قزوین افتاد. از گذشته‌ آن چه که از دی‌جی در ذهنمان داشتیم حضور مردانی در مراسمات عروسی بود که علاوه بر نوازندگی خوانندگی هم می‌کردند اما حضور این دختر جوان در استان به عنوان دی جی، حال کمی برایمان عجیب بود.

تصورمان حضور یک دی‌جی خانم در مجالس زنانه بود که صفحه‌ی مجازی وی چهره‌ی دیگری از موضوع را برای ما روشن کرد.

صفحه‌ی اینستاگرام این بانوی قزوینی، شخصی نبود و پست‌های او نیز بخشی از نمونه‌ کارهای او محسوب می‌شد و دنبال‌کنندگان این بانوی موسیقی به 11هزار و 900 نفر می‌رسید.





در توضیحات صفحه علاوه بر آدرس کانال شماره‌ا‌ی برای هماهنگی مراسمات درج شده بود که ما را برای برقراری ارتباط تلفنی راغب می‌کرد. پس از تماس با شماره مذکور، آقایی پشت خط پاسخ داد که از او در مورد نحوه هماهنگی برای اجرا در مراسم تولد و شرایط حضور دی‌جی در مراسم جویا شدیم که او نیز به عنوان منشی این خانم در جواب سوالمان گفت: مراسم‌های تولد محدودیت زمانی خاصی ندارد اما معمولا برنامه‌های اینچنینی نزدیک به سه ساعت طول می‌کشد که هزینه‌ی آن حدود 800 هزار تومان است.

در ادامه گفتم، می‌خواهیم مراسم را خارج از شهر برگزار کنیم که احتمال دارد آقایان هم در مراسم حضور داشته باشند که این منشی در پاسخ گفت: مکان و زمان برای برگزاری مراسم حائز اهمیت نیست و دی جی می‌تواند برای مراسمات خارج از شهر هم حضور پیدا کند همچنین مشکلی برای حضور در مراسمات مختلط وجود ندارد.

از او سوال کردم که زمان برگزاری مراسم با ایام سوگواری ائمه اطهار مقارن شده است، آیا این موضوع از نظر شما مشکلی ندارد؟ وی بیان کرد: خیر، از نظر ما مشکلی ندارد اما اگر وزارت ارشاد بویی از ماجرا ببرد، ممکن است وسایل توقیف شده و کار به مجازات قانونی کشیده شود؛ بنابراین بهتر است مراسم پیش از این ایام باشد.

از او خداحافظی کرده و پس از چند روز مجدد به عنوان متقاضی دی‌جی برای اجرا در مراسم عروسی تماس گرفتیم، تاریخی فرضی‌ای از مراسم تعیین کرده و از او شرایط حضور دی‌جی در مراسم را جویا شدیم.

دبیر اجرایی دی‌جی‌ قزوینی درباره‌ی حضور دی‌جی در مراسم عروسی اظهار کرد: برای مراسم عروسی متناسب با امکانات موسیقی، تفاوت قیمت وجود دارد، اگر بنا باشد دی‌جی در مراسم عروسی با حداقل امکانات حاضر شود طبق قرارداد سه ساعته حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه‌ی یک شب عروسی برآورد می‌شود.

وی افزود: بنا به درخواست متقاضیان امکانات دیگری هم در کنار موسیقی مانند حضور نوازندگان خانم در مراسم و تلویزیون شهری وجود دارد که هزینه‌ی این پَک کامل حدود 12 میلیون پیش‌بینی شده که در صورت درخواست مشتری توضیحات کامل ارائه می‌شود.





گفتیم که هزینه مراسم برای ما اصلا در اولویت نیست بلکه مهم نحوه‌ی برگزاری مراسم بوده و مدنظر ما بیشتر برگزاری یک مراسم مجلل و زیبا است. در ادامه اضافه کردیم که در پایان مراسم خانواده‌ها‌ی عروس و داماد همگی برای عکس‌برداری در کنار هم قرار می‌گیرند و ممکن است مراسم مختلط شود.

که وی با نارضایتی گفت: این مسئله خلاف مقررات است و دی‌جی نمی‌تواند در مراسم مختلط حاضر شود زیرا احتمال اینکه امکان گزارش این مسئله را ابلاغ کنند، وجود دارد.

به او اطمینان خاطر دادیم که مشکلی پیش نمی‌آید و حضور زنان در کنار مردان ممکن است در باغ انجام شود. سرانجام با توجه به اصرار فراوان ما گفت: باید در این خصوص حضوری صحبت شود.

سپس آدرس یک فروشگاه موسیقی را به عنوان دفتر هماهنگ کننده مراسمات در اختیار ما گذاشت.

بعدازظهر همان روز به عنوان متقاضی به سوی آدرس مذکور راهی شدیم. فروشگاه موسیقی مکانی دوطبقه‌ در یکی از نقاط استان بود که با ورودمان مرد جوانی به استقبالمان آمد و ما را برای شرح شرایط مراسم به طبقه بالا‌ی فروشگاه دعوت کرد.

بعد از اینکه در خصوص شرایط حضور دی‌جی در مراسم عروسی جویا شدیم مقابلمان نشست و رشته‌ی کلام را به دست گرفت و بیان کرد: دی‌جی که امروزه در مراسم‌ها حضور پیدا می‌کند اولین دی‌جی زن در استان قزوین است که پنج‌ سال پیش به عنوان هنرجو آموزش‌های موسیقی را در کنار خود من تعلیم دید.

وی افزود: وقتی توانایی‌هایش را دیدم به او گفتم که به طور جدی این‌ کار را ادامه دهد و من حاضرم در این زمینه از او حمایت کنم او هم به این مسئله راغب شد و فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرد و حالا حدود چهار سالی است که در استان فعالیت می‌کند.

مرد جوان ادامه داد: به جرات می‌توانم بگویم که تیراژ برنامه‌هایش با موفقیت همراه بوده و بیش ‌از 98 درصد مشتری‌ها از رضایت کامل برخوردارند.

وی تصریح کرد: نرخ قیمت برنامه‌ها از یک میلیون و 500 هزار تومان با حداقل امکانات آغاز می‌شود اما پکیج VIP که شامل نوازنده، در صورت مختلط بودن مراسم شومن آقا (اجرا کننده‌ی نمایش)، خواننده‌ی خانم و سیستم‌های صوتی است، در سطح‌های مختلف می‌شود.





این فروشنده لوازم موسیقی ابراز کرد: لازم است بگویم ما با 12 میلیون یک مراسم فوق‌العاده، مشابه یک کنسرت به متقاضی ارائه می‌کنیم که به مراسم جلوه‌ی خاصی می‌بخشد همچنین در برنامه‌های چهار الی هشت میلیون تومانی ما بجای سیستم‌های صوتی از دیوارهای صوتی استفاده می‌کنیم که البته این طرح بیشتر برای مراسم‌های فضای باز کاربرد دارد زیرا در محیط بسته کیفیت صدا از بین می‌رود که ما در این مرحله از اسپیکرهای مخصوص استفاده می‌کنیم.

وی درباره‌ی نورپردازی مراسم عنوان کرد: نور و نورپردازی لایت در مراسم عروسی از اهمیت خاصی برخوردار است یکی از مدرن‌ترین، گران‌ترین، زیباترین و مجلل‌ترین سبک‌های نورپردازی مووینگ بیم است که در تمام مراسم‌ها با تعداد و انواع مختلف وجود دارد.

این جوان نوازنده گفت: در برنامه‌ی اجرایی که با قیمت 12 میلیون ارائه می‌شود؛ در ابتدا سِن طراحی شده، سپس سه‌پایه‌های بلندی در کنار سن برای عملیات نورپردازی دور صحنه تلویزیون شهری قرار می‌گیرد که در آن کلیپ‌ها وعکس‌هایی از عروس ‌و داماد همراه با موسیقی و انیمیشن پخش می‌شود.

وی بیان کرد: ما برای هر بخش از برنامه‌های خود از یک متخصص طراح استفاده می‌کنیم به طور مثال افرادی که کار نورپردازی را انجام می‌دهند می‌توانند خدمات نورپردازی از قیمت 500 الی 4میلیون و 500 هزار تومان را متناسب با مبلغی که دریافت می‌کنند ارائه دهند.

این جوان تاکید کرد: بخش سوم ماجرا ارائه‌ی خدمات تلویزیون شهری است که در برنامه‌های 12 میلیونی از سه سِت تلویزیون شهری استفاده می‌شود که طول هر ست 10متر و در مجموع 30 متر است.

از وی در مورد اجرای موسیقی توسط خواننده‌ی خانم پرسیدیم که وی در پاسخ گفت: زمان اجرای کل برنامه‌ سه ساعت است که 35 دقیقه از این زمان به اجرای خواننده خانم از آهنگ‌های منتخب خوانندگان زن ایرانی مقیم آمریکا اختصاص داده می‌شود، البته ما برای مراسم‌های مختلط تلاش می‌کنیم تا از بهترین افراد برای اجرای با کیفیت استفاده کنیم از سوی دیگر در صورت مختلط ‌شدن برنامه امکان تغییر افراد نوازنده و خواننده وجود دارد.





وی افزود: ما برای قسمت شوک‌ و اوج خوش‌گذرانی ماجرا که همان بخش مختلط شدن‌ است نیز برنامه‌های متنوع‌تری نسبت به بخش زنانه ارائه می‌دهیم.

سپس در ادامه‌ی صحبت‌ها به بخشی از مراسم اشاره کرد که حتی به قلم کشیدن آن بخش هم برای ما معذوریت‌هایی دارد اما تا همین‌جای ماجرا بگوییم که با جسارت تمام از مصرف نوشیدنی و تاثیرات آن در رقص برایمان گفت.

بخش دیگر ماجرا مربوط به بخش حضور شومن در مراسم بود. وی در این باره تاکید کرد: حضور شومن در مراسم برای برقراری ارتباط، ایجاد انرژی و شوخی است.

این فروشنده ابراز کرد: در خصوص پخش موزیک ‌هم باید بگویم که موزیک‌هایی برای مراسم انتخاب می‌کنیم که مربوط به گروه سنی خاصی نبوده و عام پسند است.

وی ادامه ‌داد: البته توصیه‌ی ما به شما برگزاری مراسم در باغ است زیرا تالار محدودیت‌های خاص خودش را دارد و ما قابلیت ارائه‌ی خدمات عالی در تالار را نداریم به اصطلاح ساده‌تر بگویم که شما با این کار هزینه‌ی خود را دور می‌ریزید.

این مدیر اجرایی عنوان کرد: تفاوت قیمت برنامه‌ها به علت ست دی‌جی‌های مختلف و سیستم‌های صوتی بوده که با توجه به قیمت مکمل برنامه‌ها متفاوت است اما متاسفانه یکی از مشکلاتی که امروزه ما با آن مواجه هستیم عدم همکاری تالارهای عروسی برای حضور گروه موسیقی در مراسم است.

وی در پایان اذعان کرد: البته یکی از توصیه‌های من برای شما در خصوص اجرای مراسم مختلط برگزاری مراسم در باغ و در زمان آخر شب است زیرا اگر مراسم‌های اینچنینی در تالار با هماهنگی مدیر تالار نیز انجام شود امکان حضور سرزده‌ی نیروهای اماکن و توقیف کار وجود دارد.

بدون شک شنیدن اینگونه مباحث که بوی ابتذال و رد پایی از فرهنگ غرب را با خود به همراه دارد، آن هم در شهری چون قزوین با پیشینه فرهنگی و مذهبی غنی بسیار جای شگفتی و البته تأسف دارد، لذا لزوم توجه بیشتر مسئولان و متولیان فرهنگی استان را می‌طلبد تا فکری دراین باره بیاندیشند.

گل فروشی شهرک غرب

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 293 تاريخ : دوشنبه 22 فروردين 1401 ساعت: 17:01

عروس زیرک مراسم عروسی رابهم زد

خدمات مجالس

55آنلاین نیوز

ازدواج هایی که از پیش تایین شده اند و عروس و داماد هیچ نقشی در آنها ندارند رسوایی هایی بزرگی را رقم زده اند که یکی از بدترین آنها داستان داماد بیچاره هندی بود.


عروس زیرک مراسم عروسی رابهم زد
ازدواج هایی که از پیش تایین شده اند و عروس و داماد هیچ نقشی در آنها ندارند رسوایی هایی بزرگی را رقم زده اند که یکی از بدترین آنها داستان داماد بیچاره هندی بود.

بهم خوردن عروسی بخاطر کچل بودن داماد
ازدواج های از پیش تصمیم گیری شده و قول و قرارهایی که بدون اطلاع دختر و پسر بین والدین آنها گذاشته می شود، در هند امری متداول است، اما علیرغم اینکه خانواده ها از قبل هماهنگی و مذاکره می کنند، ازدواج فرندانشان همیشه بدون مشکل پیش نمی روند


بهم خوردن مراسم عروسی در منطقه اتاواه کانپور یکی از مواردی بود که به دلیل همین مسئله رخ داد و خبرش مثل یک ویروس در فضای مجازی منتشر شد. عروس پس از اینکه متوجه شد که همسر آینده اش، مردی کچل است، مراسم ازدواج را بهم زد.



ابتدا همه چیز طبق برنامه پیش می رفت، تا اینکه آقای داماد حین انجام یکی از مراسم مجبور شد سربندی که بخشی از لباس سنتی داماد در کشور هندوستان است را مرتب کند، در همین حین عروس متوجه مسئله ای غیر عادی شد و حس کرد موهایی که روی سر داماد را پوشانده، مصنوعی است.

عروس زیرک درهمان لحظه یکی از آشنایان آقای داماد را صدا زده و به اصطلاح با یک دستی زدن، زیرکانه از او درمورد کلاه گیس داماد سوالی پرسید و با پاسخ سؤال متوجه شد که درست حدس زده و مردی که قرار است همسر آینده اش باشد، کچل بوده و کلاه گیس به سر دارد.

همین مسئله باعث شوک عروس و بیهوش شدنش شد. وضعیت عروس همه را متعجب کرد تا اینکه او پس از به هوش آمدن به خانواده خود اطلاع داد که تحت هیچ شرایطی با یک مرد کچل ازدواج نخواهد کرد.



بستگان این زن سعی کردند او را راضی کنند اما هیچ چیز قانع کننده ای برای دختر جوان وجود نداشت و مراسم باید بهم میخورد. این موضوع چندان به نفع طرف مقابل نبود و کمی درگیری به وجود آمد و خانواده عروس در نهایت خانواده داماد را متهم کردند که با پنهان کردن وضعیت موهای پسرشان، آنها را فریب داده اند.

با میانجگری بزرگان روستا، شکایت منتفی شد اما مراسم درهر صورت بهم خورد و داماد به دلیل کچل بودنش، همسر آینده اش را از دست داد.

دندانپزشکی کارگر شمالی

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 156 تاريخ : يکشنبه 14 فروردين 1401 ساعت: 15:29